vineri, 14 august 2009

sila




Lucrez in presa de ceva vreme. Am inceput in pro Tv, am invatat primele lucruri acolo, apoi am iesit in "lume". Pe vremea aceea in 2003, licean fiind fugeam de la ore sa stau in sediul proTv, si sa vad ce se intampla, sa fur cat mai multa informatie.
Eram fascinat de ceea ce se petrecea la o conferinta de presa, vedeam oameni inteligenti , care puneau intrebari pertinente, oameni care se respectau, erau respectati si respectau la randul lor. ma simteam onorat sa lucrez intr-un astfel de mediu.
Cu un deosebit regret tind sa spun acum ca mie sila de-a dreptul de adunatura de oameni fara respect,fara coloana vertebrala, oameni care nu isi cunosc pozitia in societate, oameni care au impresia ca, daca din lipsa de personal calificat/scolit, au fost angajati de catre institutii media,conduc orasul (sau lumea)
Fratilor ! Incercati sa va autoevaluati, incercati sa va recunoasteti capacitatile/incapacitatile, si, sincer, chiar nu e greu sa repecti pe cineva!
Ma gandesc cum ar fi ca la o vizita a vreunui ministru, in loc sa ne inghesuim ca vitele (ca doar camerele video/aparatele foto nu au zoom!!??) sa fim cat mai aproape de personalitatea care isi face campanie electorala,ne-am aseza frumos, ne-am organiza in asa fel incat eu ,cameraman fiind, sa nu trebuiasca sa ii dau peste cap reporterului radio care are impresia ca reportofonul nu functioneaza numai daca el/ea sta in fata intervievatului, sau daca fotograful ziarului de scandal ar invarti de inelul de zoom de pe obiectivul aparatului , astfel incat eu sa nu am in cadru jumatate de blitz si jumatate din fata lui Geoana, daca supraevaluatii reporteri ai diferitelor trusturi ar intelege ca e mult mai bine pentru stirea lor daca la interviul difuzat se vede omul care vorbeste nu zecile de capete(ilustre) ale lor, plus ca un om, oricat de ministru, presedinte,deputat ar fi o sa astepte ca presa sa se aseze ca doar e in interesul lui sa isi faca publice intentiile, declaratiile, minciunile.
Stiu si inteleg perfect ca fiecare dintre noi trebuie sa isi faca meseria cat mai bine , sa aiba cele mai tari imagini, cele mai colorate poze, cele mai bune inregistrari , si in final cea mai tare stire , dar eu cred ca in astfel de cazuri am putea sa ne gandim, chiar si cei carora nu le ajung neuronii decat pentru doua trei sinapse, ca e mai usor si mai bine sa incercam sa ramanem oameni de presa.
Nu vreau sa fiu misogin sau rau, asa ca va las pe voi sa decideti daca are dreptate sau nu Margineanu:


Un comentariu: